Världens bästa idé

Äntligen är familjen frisk, eller så gott som iaf. Skönt att leva normalt igen. :)

Prinsessan simmade igår igen. Det gick himla bra och hon är så duktig. Det märks att hon gillar det. Redan i omklädningsrummet börjar hon skratta när hon inser vad som ska hända. (Kan ju iofs bero på en överglad mamma, men ändå.)

Imorrn flyttar två av våra käraste vänner till hus. Ska bli så himla skoj. Jag hoppas på massa mys och kul ihop. (Vilket vi iofs haft många gånger förr, men ändå.) Huset de köpt ligger dessutom på rätt sida av stan, dvs norr. 3,1 km från oss. Kanon, för då kan man ju faktiskt gå eller cykla emellan. (Fast jag kommer nog aldrig våga cykla med Emma bakpå. Jag måste införskaffa en cykelkärra när det är dags.)

Ikväll blir det julpyntat hoppas jag. Imorrn flyttfirma (Anders iaf) och på söndag hoppas jag på att få gå på julskyltning eller Furuviks julmarknad. (Fast det vet inte maken om än...)

Igår kom maken hem med en bra idé (enligt honom själv). Jag frågade om han skulle börja gå på gatan. Men nej, det var inte det. Nej, han hade tänkt att vi varje dag skulle gå en långpromenad tillsammans direkt när han kommer hem från jobbet. Och DESSUTOM göra 30 situps OCH 30 armhävningar varje dag. Jag sa åt honom att vi inte kan sätta upp för höga mål och krav på oss i början. Nejdå svarade han. Vi börjar såhär så sätter vi upp flera övningar på söndag. PÅ SÖNDAG?!? undrade jag. Denna vecka? Ja vadå svarade han... Så nu har vi inte satt upp några hårda krav. Vi har ju TVÅ dagar på oss att mjukstarta. Suck.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Promenaden tror jag ni klarar - situps och armhävningar kanske blir svårare :-)

2009-11-27 @ 14:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0