Snö och snö och snö

Massor av snö. Och öppna förskolan är stängd. Tur var väl det egentligen för jag hade inte tagit mej ut från gården med vagnen ens. Så idag ska jag och Emma åka pulka (på gräsmattan eller vägen här utanför). Mysigt. Hon har aldrig åkt pulka och aldrig sett så mkt snö heller. Ska bli intressant att se hennes reaktion när jag sätter ner henne i snön. Och det snöar ju fortfarande. Så himla kul.

Emma leker inne på sitt rum nu. Hon tycker det är så fint med alla fina färger. Och alla fina saker. :)

Hon har sovit oroligt några nätter nu. Vi har funderat lite vad det beror på men har nu kommit på det. Det har ju kommit fram en tand i överkäken. :) Snart kanske hon kan tugga lite bättre så man kan prova ge henne mat med lite bitar i.

Apropå (hur stavas det och vad heter det?) mat så har vi sparat en massa pengar nu. :) Hon äter nästan bara mat som jag lagar åt henne. Idag ska jag prova koka torsk, potatis och broccoli. Torsken vet jag att hon gillar, frågan är ju hur det blir med broccoli som blir en ny smak. Eller ny och ny, hon åt den när hon var 4 månader och provade smakportioner. Och så finns den i nån barnmatsburk hon brukar äta. Men det blir ju nytt ihop med fisk. Fisk har hon förresten aldrig ätit förr. Hon tycker inte om nån av de burkar med fisk som finns att köpa. Så nu är vi glada att hon iaf tycker om min mat. :)

Nu står prinsessan vid vardagsrumsfönstret och tittar ut. Och hon skrattar. Det är nog häftigt med all snö. :)

Förresten så har vi bestämt oss för att använda badkupongerna på söndag. Så då ska lilla familjen åka på badhuset. :) Jag längtar till helgen. Det är första helgen på jag vet inte hur länge, men säkert minst ett halvår, som vi inte haft nåt planerat. Nu har vi ju iofs planerat badet, men det kan vi ju lätt ställa in om vi vill för det rör ju bara oss. Förra helgen var jättetrevlig, men trots att man bara har roliga saker inplanerade så blir det ändå lätt jäktigt.

Nu ska vi klä på oss och gå ut.
Kram till er alla. Och snart är det jul.


Kommentarer
Postat av: Sara Mälby

Haha ja min kille växer så det knakar han! :) Kul att du med bloggar, ska länka dig om det är okej? Kram

2009-12-16 @ 11:01:14
URL: http://saramg.blogg.se/
Postat av: Tant Ulrika

Ny dundertävling hos Tant:



http://uj76.blogspot.com/2009/12/tant-lottar-ut-tva-st-presentkort.html



Ha en finfin dag! Kram

2009-12-16 @ 11:37:18
URL: http://uj76.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0